Om City Branding

City Branding er et vigtigt redskab til at tiltrække opmærksomhed i en tid, hvor verdens storbyer kæmper om synlighed, turister og forretning.

L1006342_v1

City Branding og konkurrence mellem storbyerne

Konkurrencen blandt storbyerne er skarp, når det gælder om evnen til at tiltrække turister, investeringer, studerende, borgere og expats. Derfor er det altafgørende for København at have ét fælles City Brand – et ansigt udad til – med en stærk identitet, som differentierer sig fra de øvrige storbyer.

”Det er værdifuldt at skabe en bevægelse der er større end produktet”
– Martin Lumbye, Partner, Momondo

Ét fælles City Brand med de åbne værdier i fokus kan styrke Københavns fremtidige image og derigennem skabe præference for København, når man er på udkig efter oplevelser, uddannelsesmuligheder, investeringer, udstationeringer eller et sted at bo.

”København skal være åben for investeringer, forretninger, gæster, det gode liv, og hvad der en måtte komme os i møde. Det er simpelthen Københavns mål at være den åbne, imødekommende, tolerante og kreative by. Og vi vil være den åbne by for alle, også udenlandske investorer! København er åben for fremtiden – og det samme skal vores arme og sind også være, hvis vi vil omfavne og modtage verden.”
– Pia Allerslev, Kultur- og fritidsborgmester, Københavns Kommune

Vi skal samarbejde på tværs af virksomheder, institutioner og foreninger for derigennem at skabe større synergi og gennemslagskraft i markedsføringen af København. Vi skal synliggøres via omtale og co-branding både nationalt og internationalt. Derudover må vi alle bidrage til en aktiv samfundsdebat omkring åbenhed.

”Det er vigtigt at brande Microsoft som virksomhed og København som by, for at tiltrække internationale vidensarbejdere til vores udviklingscenter i København. Vi ser OPEN Copenhagen brandet som et fleksibelt og dynamisk koncept, der vil give vores employer branding en ekstra dimension.”
– Charlotte Mark , Adm. direktør, Microsoft Development Center Copenhagen

Skriv et svar