Vi holder liv i OPEN Copenhagen brandet

Det er blevet besluttet, at OPEN Copenhagen brandet skal aflives. Brandet har ellers i en årrække været fælles City Brand for København. København har været den eneste hovedstad med et værdibaseret city brand. Tidligere har der været skrevet følgende i forbindelse med lanceringen af brandet:

At København er noget helt specielt, er åbenlyst for os, der bor i byen, men det er ikke alle besøgende, turister og internationale forretningsfolk, der kender til byens mange muligheder.

Day and Night at Amager Torv

Derfor har Wonderful Copenhagen og Copenhagen Capacity i samarbejde med en række af Hovedstadsregionens virksomheder og organisationer udviklet et fælles brand for Hovedstadsregionen:

OPEN Copenhagen

”Det er et rigtig godt brand. Vi er åbne, og med åbenhed kan man udrette det utrolige.”
– Bjarke Ingels, Founding Partner BIG

Med det nye brand viser vi omverdenen, at København er en hovedstad med mange muligheder. Her er altid åbent for nye input, nye ideer og nye tanker. København ryger ind på en 12. plads på branding-listen foran 88 af verdens andre storbyer. (kilde: Reputation Institute)

København ligger foran vores nærmeste konkurrenter: Stockholm som nr. 13, Bruxelles nummer 14, Prag er nummer 15, Helsinki nummer 16, München nummer 19 og Madrid nummer 20 og New York på en 25. plads. London indtager 1. pladsen. Placeringen på listen skal afspejle, i hvor høj grad turister vil besøge den pågældende by, at folk vil anbefale andre at besøge byen, at virksomheder vil lægge forretning i byen, at investorer vil investere i byen/regionen, at folk vil studere, arbejde og bo i byen samt at folk vil interessere sig for byens holdninger.

Målet har været at skabe et brand, der samler alle de gode argumenter om København og danner grundlag for en fælles profil og fælles markedsføring. Brandet står til rådighed for alle og er så fleksibelt, at det nemt kan tilpasses individuelle kampagner. København er ikke blot “Open for You”, København er også “Open for Tourists, Business, Investments, Events, Experiences, Alternatives” og meget mere.

Samtidig er det er let at føle sig hjemme i Danmarks hovedstad. København er en aktiv by med puls og et menneskeligt ansigt – åben, imødekommende og med plads til alle. Forretningsmiljøet i København er tilmed et af de bedste i verden med høj produktivitet, kreativitet og ligestilling på arbejdspladserne.

Både borgere og turister oplever København som en fordomsfri og imødekommende by, men vi kan altid blive bedre. Derfor er det nye brand også udtryk for en vision: At København bliver opfattet som den mest åbne hovedstad i verden.

Med det nye brand står København stærkt i den intensiverede kamp blandt Europas hovedstæder om at tiltrække turister og international forretning.

Åbenheden er Københavns styrke, og bl.a. derfor er det lykkedes København at få de mange udmærkelser, som vi kan være stolte af:

• Verdens bedste cykelby i 2010 (threehugger.com – ejet af Discovery Communications)
• Verdens 5. bedste turist by i 2010 (New York Times, Januar 2010)
• Verdens 2. sikreste by i 2010 (TripAtlas)
• Verdens 6. mest populære kongresby i 2010 (ICCA)
• Verdens bedste grønne by i 2010 (Discovery Communications)
• Verdens bedste by for Business i 2010 (Forbes)
• Verdens bedste metro i 2010 (MetroRail)
• 2. bedste rollemodel for bæredygtige byer i 2011 (E&Y)
• 3. bedste engelsktalende by ud af 44 lande i 2011 (CU)
• Verdens bedste kok og restaurant i 2011 (The S. Pellegrino World’s 50 Best Restaurants)
• Europas mest præcise lufthavn i 2011 (FlightStats.com)
• Oscar for Bedste udenlandske film i 2011 (The 83rd Academy Awards 2011)

 

Skriv et svar